onsdag, augusti 24, 2011

Definitivt något annat!

Tralala...... humdihum....... *visslarlite*............tralala, lala...... jobba sig lite .......trivs himla bra ....... tralala...... börjar se ljust ut på måbrafronten............. humdidum nanana...... ni na...... allt löser sig .... ny läkare ............tralala ......ingen anledning till oro .......... bra doktor .....ni nana ........ lång rehabiliter....men ..... tral ...la ... va?...... "#¤%&/...... skraaaaaaaaaaap...... bongk ....va tus........??? ...??? .......
Ny försäkringskassehandläggare. Pang. Krasch. Kaboom.
Så där ja! Nån på försäkringskassan är jävligt nöjd idag, har samlat lite pluspoäng inför höstkickoffen kan jag tänka! Bra statistik. Kanske blir omnämnd rentav, till desserten?
Synd bara att JAG kom i vägen! Jag AVSKYR stelbenta byråkrater.
Min gamla handläggare, KOM TILLBAKA! Den nya har sabbat vår/min plan!
Är det inte typiskt? PRECIS när jag tror att hösten ska glida fram lite geschwindt med tanke på allt positivt på skolfronten kommer ett anfall från ett annat håll.
Nu ska det slåss, stångas och harvas med FK igen. Det var lugnt för länge va? Ett år sen sist FK var ute och seglade i det blå. Men jag kommer igen. Tilltufsad, men bruten? Aldrig i livet. Upp till kamp! Nån måtta får det banne mig vara!

11 kommentarer:

  1. Kör hårt!
    Jag backar dig till tvåtusen procent!

    SvaraRadera
  2. Åh, vad jag hatar F-kassan! De gör allt för att folk ska må riktigt dåligt!
    Kramar om dig!

    SvaraRadera
  3. Alltså, vad är det med FK i Sverigelandet? Undrar om FPA är likadan här hemma? Ge inte upp bara :-) KRAM

    SvaraRadera
  4. Skit också! Det är ju räkmackeår. Har inte FK fattat det?

    SvaraRadera
  5. Dom hanterar inte människor, bara papper, och det är hur enkelt som helst att lägga det i fel hög.

    Jag tror säkert att den nya handläggaren kommer att få gå i närkamp med dig. Heja Cina!

    SvaraRadera
  6. All styrka till dig!

    MEEEN...Jag som jobbar på FK måste "ta oss" lite i försvar. Vi hanterar människor och en del gör inget vidare jobb men de allra flesta gör det. Att "hata F-kassan" är lite orättvist då vi gör det regeringen bestämmer. Eftersom de inte alltid begriper vilka konsekvenser deras bestämmelser får blir det helt uppåt väggarna ibland. Men lasta inte hela FK för regeringens beslut och några okänsliga handläggares arbete.

    SvaraRadera
  7. På dom bara. För övrigt anser jag att FK bör förstöras.

    SvaraRadera
  8. Du klarar allt Cina! Kram på dig <3

    SvaraRadera
  9. Men vad f*n!!
    Ja, buss på dom bara!
    Styrkekramar till dig!

    SvaraRadera
  10. Men ufff...vad trött jag blir å dina vägnar.. Men ge dig inte..på dem bara..kramar om

    SvaraRadera