lördag, augusti 27, 2011

En överklagan och en bit citronmarängpaj senare...........

Det Försäkringskassan beslutar är inte hugget i sten. Man kan alltid överklaga. Det har jag gjort nu och avvaktar med spänning kan jag säga, reaktioner på det. Min alldeles egna Haverikommission är med på mitt spår och det känns lite skönt.
För att fira att jag tog mig mod att stå upp för min egen sak gick jag på kondis och åt en bit av världens godaste citronmarängpaj. Som sällskap hade jag Bästa Resursläraren. Vi har funnit varandra även utanför skolans värld och timmarna bara flög iväg. 4 timmar försvann i ett nafs, det hanns då med både påtår, tretår och nä..... sen orkade vi inte mer.
När vi satt där i solen och hade så trevligt tänkte jag på BALANS. Att man verkligen behöver balans i tillvaron. Det här jobbiga med FK kändes inte alls lika jobbigt längre när jag satt på fiket med henne. Trevliga stunder ger ju kraft och energi för att klara av allt det andra.
Idag ska jag ha en trevlig stund med Lilla Syster på stan. En webb-kamera ska inhandlas så Stora Syster verkligen ser sin familj när vi skypar. Inte kan man sig nöja endast genom att höra våra ljuva stämmor!
Trevlig helg!

4 kommentarer:

  1. Håller tummarna för positivt beslut!

    SvaraRadera
  2. Visst är det så att det jobbiga blir mindre jobbigt om man mår bra för övrigt :)
    Hoppas att din överklagan går igenom.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Håller tummarna för att överklagan ska gå igenom.

    Balans är det magiska ordet.

    SvaraRadera
  4. Go girl!! Jag håller tummar och tår för din skull!!!
    Kram!!

    SvaraRadera