måndag, augusti 29, 2011

Hemmafix och mammaövning

Det står rumsbyte och renovering på schemat. Kollar igen. Japps. Rumsbyte och renovering. Hoppla hej vad det inte rycker i fixa-måla-dona-möblaom-nerven. Lite ovanligt för att vara mig kan jag säga. Jag brukar nämligen kasta mig hejdlöst ut i diverse göra-om-projekt. Om jag sen slutför dem är en annan femma, nä, jag står för idéerna och jag behöver en "doer" vid min sida.....
"Hallå Älsklingen..... jag börjar här nu..... nä, HÄR börjar jag nu......också"
Just det här projektet har jag ändå sett fram emot för Store Brors skull men det är något som tar emot......... idag visste jag vad det var!
Det är ju Stora Systers rum som ska göras om. Ska ju liksom flytta ut henne och göra om hela klabbet.
"Men hon har ju redan flyttat"?! minner sig säkert en och annan.
"Hon är ju på andra sidan jorden, typ"!
Kan väl hända.
Vinkelivinket, "hejdå-vi-ses-om-jättelänge" gick jättebra.
Skype, sms och mail funkar finfint.
Men att packa ihop hennes saker? Få användning för alla kartonger hon tagit hem? Ta ner fotografier, bilder och annat? Packa ner kläder.
DET var det ingen som sa något om.......
Där tog det emot lite kan jag säga.
Nu ska jag ju inte packa ihop det och kasta det på tippen direkt. Näe. Hennes och Store Brors saker ska egentligen bara byta plats. EGENTLIGEN. Hem kommer hon ju. Sen.
Men ändå!
Jag behöver då sannerligen öva mig på att ha stora flytta-hemifrån-barn..........

När jag skulle plocka ned den här raringen tog det tvärstopp i renoveringsnerven.
Nu har Stora Syster inte använt den på 20 år men den brukar hänga där. Avnavling pågår...........


9 kommentarer:

  1. Kramar till en mamma från en annan mamma ♥

    SvaraRadera
  2. Tänk så mycket kul hon kommer att ha! Och hon vet att Mamma alltid finns där om det behövs, du har gjort ett gott jobb!

    SvaraRadera
  3. älskar dig! nu ska jag till skolan. håll tummarna! är nervös...

    SvaraRadera
  4. Ezter: Thank you! <3!

    Osloskånskan: Ja. Tänk vad de får vara med om! Tack!

    Lovisa: Håller tummarna och tårna. Det där grejar du galant!

    SvaraRadera
  5. Det är nog oftast så att det är vi föräldrar som har svårare att klippa navelsträngen än vad det är för barnen....:-)

    SvaraRadera
  6. Hejsan,
    vad roligt att ni fixar och donar hemma. Det är alltid roligt att förändra hemma.

    På Byggla.se kan man lägga upp sina byggprojekt, få feedback samt inspiration. 
    Det skulle vara väldigt roligt om du kan visa hur du förändrar ditt hus. Lägger du upp ditt projekt så får du en morot. 

    Du kan antingen gå direkt till http://byggla.se/projekt/skapa-projekt/ eller så mailar du mig på vendelabyggla@gmail.com
    /Vendela

    SvaraRadera
  7. Oj! Det är inte lätt. Vi flyttade ju samtidigt så allt ändrades. Och för min del. Örebro är INTE på andra sidan jorden... KRAM!

    SvaraRadera
  8. Av någon anledning har jag aldrig drabbats av den där åkomman då barnen en efter en lämnat hemmet, någon längre bort än den andra, det har bara kännts skönt att dom har varit stora nog att klara sig själva. När gymnasiet är klart, då är det dags att kapa navelsträngen. Sen ska man alltid finnas där OM man behövs.

    SvaraRadera
  9. åh!

    cina, kan du inte skicka lite bilder till mig från dagen innan lollo åkte :) evelinalyktberg@hotmail.com! kramkramkram!

    SvaraRadera