måndag, oktober 24, 2011

Halli hallå!

Måndag. Tack och lov inte hela veckan utan precis bara idag. Finemang!
Kanske var det nån som trodde att jag blev helt knäckt av "sovaövert"??!! Faktiskt nästan. Eller knäckt och knäckt. Dåndimpen fick jag i alla fall när det visade sig att flickebarnen, everyhopa ju hade löss.
Finfint! Så här haver det luskammats, lusschamponerats, tvättats och städats.
Hur märker man då de rara små lössen?????
Kanske tycker man att någon kliar sig mycket i håret. Kanske blir man lite misstänksam när någon funderar på om de har eksem i hårbotten. Kanske funderar man på att ta en sistaminutenresa till något varmt ställe?
Men. Det är bara att ta tag i saken. Eller kammen.
Precis alldeles nyss vek jag ihop de sista tvättade lakanen och stängde linneskåpsdörren med en suck.
Mot nya äventyr liksom.
Jag är tämligen säker på att jag inte behöver vänta särskilt länge!

5 kommentarer:

  1. Ha ha ha, herregud, liksom.
    Jag kommer ihåg när vi drabbades för några år sedan, paniken! PANIKEN!
    Men vi överlevde det också.

    SvaraRadera
  2. Ja, löss har man tampats med några gånger! En gång var JAG, mamman!!! bärare?

    SvaraRadera
  3. Nilla: PANIKEN är igenkännlig.......

    Ezter: Är inte allt mammors fel???? ;)

    SvaraRadera
  4. Alltså, kidsen och jag fick löss någon vecka efter att Henrik hade dött och jag undrade hela tiden om jag inte borde ha kollat honom också, inför begravningen liksom. Och nej roligt var det inte men det tog ju upp litet av tiden... Nu när de skickar meddelande från skolan- förra veckan -blir Esset litet orolig, men en annan är ju luttrad då liksom. Inga löss här hemma - ännu...

    SvaraRadera
  5. Spader Madame: :)! Alla dessa funderingar man har!!! Håller tummarna att ni slipper! Kram!

    SvaraRadera