fredag, oktober 14, 2011

Fredagslyx!

Idag är det fredag! Tjoho! Idag är det dessutom en fredag när jag utökat min arbetstid till sex timmar i stället för fyra. Kan meddela att hjärnan var inte riktigt med på det. Nä.
Här är man nu inställd på fyra timmars telefonsupport och det är ungefär vad en ringrostig systemförvaltare mäktar med. När det sen visade sig att huvudet skulle fortsätta vara på skaft två timmar till EFTER lunch. Ja. Då var det ovant. Skavigt. Men tant segade på och seglade väl på den där räkmackan det blev till lunch. Den egentliga lunchlådan stod nämligen kvar hemma på hallbänken. Där kunde den stå! För vad är väl spagetti och köttfärssås mot en Räkmacka. Rakt ingenting! Så där fick jag lite fredagslyx helt oplanerat.
Sen var det lite märkligt att jag blev sugen på ett glas vitt vin till?! (eller inte). Mitt på blanka dagen?! Eftersom det inte passar sig på jobbet funderar jag på att tillfredställa det suget alldeles om en strax. Möjligtvis avnjutas i ett bad och vila trötta tassar. Lite stolt över en längre arbetsdag, en storhandling på ICA Maxi alldeles utan utbrott och att det helt enkelt har gått en hel vecka till och tant står på benen. Thank God its friday!

4 kommentarer:

  1. Bra jobbat där av tant;)
    Ha nu en skön helg och njut av ledigheten och vinet :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tant, är duktig!
    Trevlig helg på dig, och ta dig ett glas vin du, det är du värd!

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat tant Cina! Undrar om det var undermedvetet du lämnade lunchlådan hemma?

    SvaraRadera
  4. Jag får väl säga "Skål" eftersom vitt vin står på menyn även här. Kram

    SvaraRadera