torsdag, oktober 06, 2011

Morgonstund............

Att vakna 07.39 när man börjar jobba 08.00 är ingen hit. Nä. Rent av lite stressande om någon frågar mig. Speciellt om man 08.00 spik ska vara stationerad i telefonsupport. Bättre starter KAN man ha. Men det slår mig 08.03 när jag sitter i bilen att jag åtminstone har väldrillade barn. För Lilla Syster var ju uppe i god tid och såg tämligen förvånad ut vid frukostbordet när mamman virvlade nedför trappan väsandes "shitshitshitshitshit" och bam, in i duschen. När jag så kastade mig ute genom ytterdörren (ja, jag klädde på mig först) förärade hon mig med en kopp kaffe att ta med i bilen. Se där ja! När jag så stämplade in 08.19, drog en lättnadens suck, genast började längta efter morgonfikat med tillhörande macka, skänkte jag barnet en tacksam tanke. Hon vet vad som behövs: Kaffe. Vad mer do you know to know?! Egentligen?! I morgon är det fredag. Thank God.

8 kommentarer:

  1. Det var mig en väldresserad unge! Hon är go hon :)
    Sådana dagar som din dag, borde förbjudas, allt blir ju fel när det börjar fel! Hoppas du hämtat andan nu!

    SvaraRadera
  2. Ezter: Det rättade till sig. Thank God! Kram!

    SvaraRadera
  3. Tack för att du och Stora syster tänker på oss:) Ska hälsa till Yngsta när hon ringer ikväll. Det verkar ganska bra, mycket fel tankar och synsätt än förvisso...

    SvaraRadera
  4. Signe henne, LIlla kloka syster!

    SvaraRadera
  5. Jag känner igen fenomenet. Jäkt på morgonen - finns inget värre.
    Men som man bäddar får man ligga.
    Fast det rättade ju till sig. Och kaffet du fick av din dotter - hon vet vad mamma behöver, gulligt av henne.
    I morgon fredag,den ska vi ta vara på. Här ska det vara mys, kanske blir det bio.
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  6. Det är så skönt att slippa den där morgonstressen. Tur att dottern var beredd med en kaffeslurk i alla fall.

    SvaraRadera
  7. Hoppas att du har fredagsmys nu i alla fall! Kaffe gör alla dagar bättre!

    SvaraRadera
  8. Vilken dramatik! Och vilken gulddotter! Hoppas resten av dagen blev fin sedan!

    SvaraRadera