lördag, oktober 15, 2011

Hej och hå!

I somras sa jag upp garaget. Tänkte att jag skulle spara lite pengar. Kändes plättlätt och som en himla bra idé. Då. Jag hade "glömt" att jag under vinterhalvåret måste gå upp en kvart tidigare för att hinna skrapa rutorna. Att jag måste fixa bra isskrapor för att körkortet, cd-fodral och naglarna inte funkar så bra. Att jag helst ska ha låssprayet i handväskan. För när låset är fruset och sprayen ligger i handsfacket händer det liksom inget mer. OM man inte har en tändare i fickan att värma nyckeln med. Har jag inte. Att lilla bilen inte skulle tycka att det är så himla kul att stå ute så den kanske inte alls har lust att starta? När jag vill?
Lyxproblem. I know! Det är himla skönt att kunna få ha lyxproblem ibland om nån frågar mig.
Sen. När Cina-bilen har fått nya vintersulor på för att vi ska kunna åka säkert unnar även jag mig nya sulor. Tillsammans fixar vi den annalkande vargavintern. Visst!!!?????


Mina nya darlings. Vinter, come on!


8 kommentarer:

  1. Bättre med nya skor än ett garage! =)
    Jättefina var de!

    SvaraRadera
  2. Jag avskyr att skrapa isiga rutor och sätta mig i en kall bil! Nä... jag hade nog valt garaget före skorna :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Maud: Precis min tanke! Thank you!

    Spader Madame: Din Sko! Alldeles på en hylla stod de och ropade "Cina, Cina".....

    Carina: DEN går jag INTE på! ;)

    Dotra: Och mina!!!!!! Kram!

    SvaraRadera
  4. Läckra pjuck. Istället för garage önskar jag mig motorvärmare. Sådan lyx har inte fröken Mercedes.

    SvaraRadera
  5. Finns det inte en motorvärmare i närheten? Eller möjlighet att dra en kabel till bilen? Jag har sett någonstans att det finns något man kan täcka vindrutan med för att slippa skrapa is, kanske något som kan underlätta dina mornar?

    Det var ovanligt snygga vinterstövlar du "hittat", och dom är du väl värd nu när du utökat din arbetstid.

    SvaraRadera
  6. Denna vinter ska jag ha garage till min bil. Men inga nya stövlar jag får ha samma som i fjol och det kommer nog att gå bra.
    Du har hittat ett par riktigt snygga:))Så medan du skrapar rutorna på bilen så fryser du inte om fötterna:))

    SvaraRadera