tisdag, oktober 18, 2011

Man kan väl vänja sig!

O, vad vore en regnig oktoberdag utan pepparkakor, en kopp kaffe och IKEA-katalogen?! Här kan man sitta och njuta i bästa fåtöljen när det regnar som mest och njuta av att Älsklingen MINSANN är en kille med tur och fixade radhusets yttepytteträdgård i går. I solsken.
"Jag är förutseende" säger han då och påpekar att tur inte hade det minsta med det att göra utan att han planerade så efter att ha sett veckans väderrapport i söndags. Pah!
"Fusk" säger jag.
"Allt händer väl ändå hipp som happ"???
"Man går väl på känsla"?
Sen får jag ge mig för jag vill ju inte att han svimmar igen så det är bara att konstatera att vi är olika. Och att jag INTE har altanmöblemanget spridet över tomten längre. Lite ovant fast faktiskt ganska skönt!

4 kommentarer:

  1. Det låter gott det där att sitta och njuta i bästa fåtöljen med pepparkakor och Ikea katalogen :)

    Vilken man att planera :) *Imponerad*
    Kram

    SvaraRadera
  2. Sambon tvättade fönstren igår. Det var nog mest planering. Och lite tur....:-)

    SvaraRadera
  3. Nej!!! inga pepparkakor! Bläh! ;)

    SvaraRadera
  4. pepparkakor har jag inte börjat med än men det börjar suga i pepparkakstarmen

    SvaraRadera