lördag, mars 17, 2012

Har minsann......

..... redan varit i stadens Sporthall och sålt fika. Store Bror och laget spelade match och publiken skulle förses med kaffe och tilltugg. Så synd då, att publiken inte masade sig dit. Bredda mackor, en rejäl hög, i onödan, skulle man kunna tänka då.
Pyttsan.
Överblivna mackor, en bricka full, räcktes in i omklädningsrummet efter matchen.
Glufs, slurp, svälj.
Hm. Som ett gäng pirayor rensades fatet på ................ noll sekunder.
Resten av dagen då?
Tja.
Har inhandlat ett stycke torkarblad som behöver bytas på Cina-bilen.
Spolarvätska likaså. Påfyllning önskvärt. För att inte säga helt nödvändigt.
Vilken timme som helst ska jag ge mig ut på parkeringen. Ska bara plugga lite instruktionsbok först. Byta torkarblad? Hur svårt kan det vara? Fylla på spolarvätska? Hur svårt kan DET vara?
Det är väl bara att pilla upp huven? Hitta nån mojäng som håller den uppe ett slag och ....... hälla i?????
Fast.
Det känns roligare att måla. Faktiskt.
Får helt enkelt sprida ut gracerna. Fixa bilen först, måla sen! Deal!

4 kommentarer:

  1. Det var ju bra att spelarna fick mat iallafall :)HA en skön helg!

    SvaraRadera
  2. Jag tror du fixar både spolarvätskan och torkarbladet galant. Kan jag så kan du.....:-)

    SvaraRadera
  3. Hur gick det med torkarbladet? Är det bytt?

    SvaraRadera
  4. Kunde du?
    Ja, jag är nöjd med målarens jobb. Utifrån de förutsättningar dessa vägar ger, så blev det bra. Det har dykt upp några bubblor till, men de fixar han lätt när han kommer och spacklar och målar skorstenen :) Tror han hörs av idag eller i morgon om betalningen....

    SvaraRadera