lördag, mars 03, 2012

Selma it is!

Man har litet att fundera på. Så där så det upptar både kropp och knopp. Hela tiden.
När jag så skulle göra en presentation på jobbet igår, tog upp min mapp och upptäckte att jag i all hast fått med mig Store Brors kompendium om Selma Lagerlöf i stället för mina ihopknåpade stödord. Tja. Lite oväntat kanske.
Men sen kom jag att tänka på Store Bror och vad HAN skulle bli förvånad när han skulle jobba vidare i skolan med Selma och istället fann sig inkastad i mammans utbildningsflöden, direktiv och målbilder.
Tjolahopp. Nämnda yngling var inte så imponerad framåt kvällningen. Om man säger så! Oväntade upplevelser är inte det bästa han vet.
Mamman har däremot inget emot oväntade upplevelser. Har börjat fatta att livet består av just det: Oväntade upplevelser och man får banne mig göra så gott man kan och nu är jag helt uppdaterad på Selma igen. Liksom en del av mina arbetskamrater. Det är ju jättebra!


2 kommentarer: