torsdag, mars 22, 2012

Mulle Meck is in da house

Morgonen börjar med ett möte i skolan. Sen till jobbet. Åker hem på lunchen för att mata och peppa Store Bror i soffan. Sjunger en truddelutt.Nåt om sol, vår och vindar. Gillas sådär.
Tillbaka till jobbet. Möte och sen fler möten. Mellan mötena ringer jag hem, man vill ju checka läget där i soffan. Populärt? Nja, knappast.
Men jag är ju rädd att han ramlar omkull därhemma och trasslar in sig med kryckorna och blir liggande?!
"Då får jag väl ligga där tills du kommer hem"???
Ungdomlig insikt.
Mamman ryser.
Sen jobbas det till kvällen, åks hem, lagas mat och sen ska det diskas.
Nånstans där går luften ur. När diskhon börjar läcka vatten och återvinningspåsen under diskbänken på ett litet kick liknar ett akvarium.
Men. Det är bara att kavla upp ärmarna och skrida till verket.
Skruvmejsel. Jasså???
Hink. Ja!
Ficklampa. Finemang.
Sen då?
Hur tusan kan det läcka???
Hjälper det om jag klistrar en bit vaxduk under hon???
Hur gööööööööööör man????
Ok.
Man skruvar bort silen. Tar bort lite mojänger och kollar om packningen sitter där den ska.
Eeeeeehhhh?! Där den ska? Den där svarta gummigrejen?!
Ja den!
Sen skruvar man fast metallmojängen, silen och kollar om det håller tätt.
JA!
Det gör det!
Hurra för mig!
Mulle Meck är mitt middle name!

7 kommentarer:

  1. Snyggt jobbat! Inom mig undrar jag vad sonen hade tyckt, om han verkligen ramlat och fick ligga där tills du kom hem?

    SvaraRadera
  2. Ezter: Jag hade fått mina fiskar varma kan jag säga! Nu är det bara en dag kvar, sen har jag lite hjälp nästa vecka att sköta sjuklingen. Det kommer att ta tid!

    SvaraRadera
  3. Bra där Mulle Meck! Bra kvinna reder sig själv. Precis som såsen. Bra sås reder sig själv ;)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag är grymt imponerad över hur duktig du är!

    SvaraRadera
  5. Det gäller att styra upp situationerna vartefter de kommer. Det gör jag också.

    SvaraRadera