tisdag, maj 21, 2013

Gott och blandat

Livtaget på Store Brors skola började lite fumligt. Svårt att ta tag när man inte får tag. På. Vilken himla tur att man kan skriva mail då och prata in på telefonsvarare. För säkerhets skull har jag även skickat vanliga brev. Med snigelposten.
En praktikplats har det i alla fall pratats med och därifrån är det inga bekymmer. Den unge mannen sköter sig och visar kock-talang när han orkar och kan vara där. Man nöjer sig med. Man vet, av egen erfarenhet, att det tar tid att komma igen när man gått in i väggen.
Ja, kids kan ju också göra det!
Att ständigt vistas i en värld som ter sig obegriplig och jäkligt märklig, inte undra på att de lägger sig ned ibland Så har jag då gjort en egen mapp med erfarenheter från det här året, skrivit en kilometer om vad han behöver för stöd, varit i kontakt med hans gamla skola för att efterhöra om de har några stalltips och det har de ju! Det var en skola som fattade galoppen och man önskar ju, det gör man, att alla ungar fick ha det så.
Nu var den skolgången inte kampfri, långt därifrån, men vi drog åtminstone åt samma håll....med mycket bra resultat.
I övrigt ska här dejtas så här på blanka tisdagskvällen. Jag är något orutinerad på området, annars hade jag kanske märkt innan jag satte tänderna i lunchlasagnen att den var proppad med vitlök..... Kanske inte det bästa valet men å andra sidan. Träff med kidsen och berättat för Bästa Mamman. Vi är nog en bit på väg ändå!!!! Och ikväll garanterat vampyrfritt! Fly mig ett tuggummi..............

5 kommentarer:

  1. Jo massor av pussar med elelr utan vitlök. Och du njut av livet!! Glad för din skull kram

    SvaraRadera
  2. Håller bitarna på falla på plats för dig i livets pussel? Jag hoppas det, för det är du så värd!
    Och dejting också... vad kul!
    Kram och ha en trevlig kväll!

    SvaraRadera
  3. Tänk att vissa förstår allt och vissa ingenting. Synd att de där ingenting-människorna ofta är på fel ställe. Bra jobbat!

    SvaraRadera