fredag, maj 03, 2013

Mitt i ett äventyr.... del IMXV

Stora Syster reser till USA idag med tre kompisar. De ska hälsa på vänner från pluggtiden där. Ahhhhh, jag vet hur det ser ut, hur det känns att gå på de där gatorna, hur det doftar, låter ...... Ja. Jag kanske längtar tillbaka. Vilket år som helst så....
Vi pratades vid igår kväll och jag visste att de skulle åka 10.20 idag. Tillsammans. När jag så blev uppringd av barnens pappa för en stund sedan, inte den flitigaste uppringaren i min telefonbok, blev jag iskall:
"nu har det hänt något".
Det hade det också men inget farligt..... Pah! Kan jag säga, som ligger förkylningsdäckad i sängen och inte ska resa över halva jordklotet.
Vid incheckningen i morse visade det sig att Stora Syster blivit ombokad via New York istället för Chicago och att hon var den enda i deras grupp som bokats om. Utan att ha fått besked om detta. Nu känner jag min Stora Syster väldigt väl och vet att hon först bröt ihop och sen fixar det galant. Så klart! SAS och United Airlines skyller nu på varandra och det kan de ju hålla på med, bara ungen kommer fram dit det var tänkt.
Så. I detta nu är den unga damen på väg till New York. Ensam. Eller ensam och ensam...... planet är säkerligen fullt. De tre andra unga damerna står kvar på Arlanda en liten stund till och fattar väl just ingenting..... Att bli "ensamflygare" när man sett fram emot en tripp på ca 18 timmar tillsammans kan man säkert kalla en "flygchock", jag vet ju dessutom att hon inte gillar att flyga.......
Ja. Kanske blir jag lite orolig ändå. Jag menar, det är ju en sak att de kör en annan väg än de sagt när de åker till Göteborg eller nåt, men när de befinner sig i luften helt oförhappandes på en annan rutt..... Nu hoppas jag att piloten hittar till New York i rappet, att nästa byte går som på räls och att ungen får återförenas med sina vänner i Los Angeles någon gång i natt........

Den unga damen med Santa Monica i bakgrunden, sommaren 2012.
Mamman håller alla tummar och tår att resan ändå går bra.....

Santa Monica pier.

Venice Beach...... längtar tillbaka!

2 kommentarer:

  1. Stormvindar? Det kommer att gå galant och det är bra att du bokar trevligheter. Den enda vägen är upp.

    KRYA på dig!

    SvaraRadera
  2. Men vad trist att dom inte fick flyga tillsammans. Men huvudsaken är att dom kommer fram, och det lär dom göra :)
    Krya på dig nu!
    Kram

    SvaraRadera