måndag, maj 20, 2013

Wish me luck!!!!

Inspektionen igår gick bra. Någon kom och fikade och det kändes helt ok. Någon hade sina tonårskids med sig och det visade sig att Största Systern varit lärarvikarie för en och så var isen bruten. Det blev en bra eftermiddag som bådar gott. Det behöver jag! Vi behöver det, både kidsen och jag.
En bra helg är dessutom bra att ha i ryggen för idag ska det tas livtag på skolan igen. Pah! Jag är lite nervös, lite trött på det och önskar att jag hade en talesperson som kunde trolla lite ......... tada! Och så var saken biff!
Men i verkliga verkligheten är det synnerligen ont om sådana talespersoner, man får helt enkelt ta tag i det själv. I senaste laget kan tyckas, terminen är ju snart slut, men Store Brors skola/rektor är nu one of a kind så.......... hon tycker inte att vi behöver träffas alls så jag har stångat mig in igen.
På det är det måndag! Wish me luck! Jag lär behöva det!

3 kommentarer:

  1. Lycka till!
    En talesperson hade inte skött allt så bra som du gör själv!
    Hoppas ALLT går bra idag! Kram!

    SvaraRadera
  2. Vad du jobbar på bra! Det är asjobbigt med skolmöten och om man dessutom ska kriga sig till dem, då är det ju ännu jobbigare. Skitbra!

    Och härligt att denne någon blev godkänd :))

    SvaraRadera
  3. Håller på dig alltid! Hoppas att det har gått bra! KRAM!

    SvaraRadera