onsdag, maj 29, 2013

Lite vilsen i pannkakan..........

Lite mosad. Svåra möten idag. Bup och en gymnasieskola. Den ena känns som en stöttepelare, den andra som en motståndare. Ändå är meningen att man ska vara i samma ringhörna. Tänker jag.
När så NÅGON plötsligt står i mitt kök och steker pannkakor, torkar av bordet, klappar mig på kinden, pratar med kidsen och dukar till middag. Då slår min "må-bra-allergi" till. Tårar sprutar och jag får som Prins Daniel: "känslorna all over the place"...........
Tänk va!
Jag kan ta tjat, konflikter, krig och strid, kämpa som satan. Då är jag tuff och vet minsann att ratta i verkligheten.  Men när det flyter på. När jag blir lite ompysslad och pussad på. Då rämnar alla barriärer och jag flyter nästan ut över golvet. Det här behöver jag träna på! Att ha det bra! För jag känner och tror att det kan bli något alldeles på riktigt.
Av bara farten blir ju skolstriden ändå lite lättare och det jävla ätstörningsmonstret orkar jag jaga bort till heklefjäll........... Någon finns. Och steker de godaste pannkakorna i hela världen! Bra medicin mot "må-bra-allergi"! Bäst!

11 kommentarer:

  1. Hurra för pannkaksstekare, klappar på kinden och allt annat gott du är så värd.

    Hälsa honom det va!

    Markattan

    SvaraRadera
  2. En jättestor kram kommer lastad!

    SvaraRadera
  3. Så kan det vara. Känslor all over the place är okej.

    SvaraRadera
  4. Markattan: Fina du! Jag hälsar honom det!!!!

    Ting: Tack!!! Den känns bra!

    Spader Madame: Känns helt okej. Till slut! :)!

    SvaraRadera
  5. Ja det måste du bli bättre på! Du är värd att ha det bra så njut av pannkakor och klappar på kinden :)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Inte så konstigt som det kan verka, det är ju då du kan koppla av och och släppa ner garden.
    Ta hand om dig, och låt Någon få ta hand om dig ibland oxå!

    SvaraRadera
  7. Jag vet precis hur svårt det är att ta det snälla.... Men du är det väl värd och ligg gärna i hårdträning:-)) Sköt om dig och njut av det fina. Kram

    SvaraRadera
  8. Tänk att vi alltid måste öva på att må bra? Att det inte är det naturliga tillståndet. Lite sorgligt, jag är likadan. Vi är nog många.

    Men oj så fint att du har träffat nån. Det ger också styrka. Kram <3

    SvaraRadera
  9. Vilken pärla! Bor monstret kvar? Här trodde jag det var borta, men tvivlar lite. Inte helt iallafall... Skit är det!
    Den där allergin, den lider många av! Fast att man inte borde! Kram bästa Cina!

    SvaraRadera
  10. Till er alla: TACK för era härliga ord! De värmer ska ni veta!!!!!

    SvaraRadera