onsdag, maj 15, 2013

Telefonfunderingar.......

Funderar på att skaffa en Ajfån. Eller. Vad ska jag med en touchtelefon till??? Egentligen? Jag har för tjocka kinder, rätt som det är när jag pratar i telefon har jag lagt kinden till och .......... vips...... har jag klickat den jag pratade med och kommit åt någon annan i telefonboken och ringt upp. INTE med flit. Fast jag har haft några bra samtal den vägen.
"Men! Vad roligt att du hör av dig"!
"Eeeeeh. Visst..."
Man säger ju inte att "det var inte meningen" utan håller god min. För det mesta.
Kidsen. Kidsen har vant sig. De får ca 35 sekunder med sin ömma moder sen försvinner jag ...själv lika förvånad varje gång men ringer ju upp igen. Samma replik:
"Jäkla telefon......"
Nä. Fly mig en knapptelefon och jag ska prata utan avbrott.
Prata utan avbrott ska jag föresten göra om en strax. Supportjobbet väntar. Först kaffe. Starkt, gott kaffe. Utan kaffe stannar jag!

3 kommentarer:

  1. Jag kommer åt sekretessknappen på nåt vis. Yngsta har lärt sig, hon säger helt lugnt: Nu har du tryckt på knappen igen...
    Ha en finfin onsdag!

    SvaraRadera
  2. Men iPhone är mer som ett litet gosedjur att hålla i handen och pilla på. Ganska mysig faktiskt :)

    SvaraRadera