måndag, december 30, 2013

Dirigera mera!

Dan före nyårsafton. Alltså. Föräldrarkurser när barnen är nyfödda I ALL ÄRA. Hur i himlens namn kunde jag tycka det var några konstigheter med grönt eller brunt bajs i blöjan? För mycket eller för litet kläder på litet barn? Röda prickar? Koliknätter? Majspuré eller jordärtskockspuré att börja med? Smakportioner?????
Fly mig en föräldrakurs i hur hantera tonåring(ar) inför nyårsnatt. Har gjort det två gånger förut, I know, men varje unge är en ny unge med alldeles egna trix och idéer. Så det så. Och jag har två. På en gång. Ännu en ekvation i ekvationen jullov/lediga tonåringar/ledig mamma.

3 kommentarer:

  1. Avundas dig inte. Hoppas de har sunt förnuft, så blir det säkert bra :) Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja du... det är inte alltid lätt att ha facit som tonårsförälder, är ju där själv. Finns det överhuvudtaget nåt facit?

    Önskar dig ett Gott slut och ett Gott Nytt År!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Haha, och jag har tre! Det här är min värsta dag (näst efter julen då). Inte mycket man kan göra, mer än att försöka ta reda på var de ska vara och be dem att ringa om det händer något. Få dem att LOVA att ringa om det händer något.

    Kram och hoppas du får en fin kväll, ändå <3

    SvaraRadera