tisdag, december 17, 2013

I televisionens underbara värld

Det ska inhandlas en ny tv. Den gamla har flyttat. Blev föremål för en tvist och vem f-n orkar fajtas om en tv? Inte jag. Jag har andra matcher jag måste vinna.
Så.
I tv-affären. Det är finesser hit, finesser dit, bild som hänger med i snabba sekvenser.
"Mmmmm". Säger jag.
"Bild som hänger med låter bra".
Tänker att det blir konstigt annars. Mer förvirrande i tillvaron än vanligt om inte bilden hänger med. Om en häst springer med en ryttare så är det ju bra om både hästen och ryttaren kommer fram samtidigt.
Att allt är där det ska på skärmen. En modest önskan.
"Du kanske är intresserad av en Smart-tv"????
Alltså. Min tv behöver inte vara smart. Den ska definitivt inte vara smartare än jag.
Att spola fram tv-program, spela in 17 kanaler samtidigt, använda tv.n som dator skärm, HD hit och Led dit impar inte på mig.
Fly mig en enkel tv, helst en platt, en fjärrkontroll med färre knappar än cockpit på ett flygplan, en kanal där Tommy Körberg sjunger emellanåt och jag är nöjd. Supernöjd.

3 kommentarer: