lördag, december 14, 2013

En Stora Syster i sikte!

Det blev inga ostgördlar eller klenäter fixade i radhuset idag. Jag tänker att julen kommer oavsett. Det vore i och för sig trevligt med en mistel, pussar vill jag ju inte gå miste om! Den senaste tidens stress och press har dock tagit ut sin rätt och jag har tillbringat dagen mycket stilla. En och annan lussebulle gubevars, har slunkit ned. Lilla Systern har bakat, i övrigt väldigt lugnt. Här ska drivas ledont from hell på flykten. Knepigt, i onsdags kunde jag dansa zumba, idag kommer jag knappt nerför trappan här hemma, inga hoppsasteg i sikte, bara att knäppa knappar i jeansen är ett helt företag. Jag gillar det inte men det är bara att låta tiden ha sin gilla gång. Igen.
I morgon, mina vänner, kommer min andra julklapp! Stora Systern är hemma i Sverige på blixtvisit och säkra källor har viskat i mitt öra att hon kommer till radhuset i morgon! Hon gillar inte klenäter så de kommer inte vara saknade.
Det är däremot hon! Längtansvärk är bara förnamnet!

3 kommentarer:

  1. Vilken julklapp! Hälsa och krama från mig!

    SvaraRadera
  2. Det är så härligt med en storasyster för då kan man vara lillasyster och låta henne ta rollen som bestämmare :) God Jul och ha de så mysigt.

    SvaraRadera