torsdag, december 26, 2013

En annan dag

Den här blogginnehaverskan haver firat jul. Som man ju gör så här års. Jobbade ända in i kaklet till klockan 1700 dagen före julafton. På kvällen kom kidsen, vi åt inte julmat utan god fläskfilé med potatisgratäng med massor av mozzarella. Vi åt, myste och delade ut paket. Tänkte massor på Stora Systern som ju är på Cypern.
Julaftonen tillbringade kidsen med sin pappa och jag var med Hjärtat som introducerades i vår tradition att gå till kyrkan klockan 12 på julafton. En skön stund med fin sång och gulliga ungar som alltid spelar upp ett julspel. Ja, och så grät mamman en skvätt som sig bör. Every julafton där i kyrkbänken.
Dagen fortsatte i lugnets tecken, vi fixade lite massor med mat, Hjärtats kids dök upp kring julbordet, paketutdelning, längtade efter mina barn, och så var det julaftons kväll……
Juldagen vaknade vi till ösregn. Det var mysigt att ligga och lyssna på regnet men så värst juligt är det ju inte……juldagsmiddag hos Bästa Mamman……..titta på nya svenska serien på tv……... och så blev det annandagen. Som ju är idag.
Hasar runt i pyjamas fortfarande och njuter av tanken att jag är ledig till 7 januari. Det är jag och mina leder och muskler jäkligt glada över.
Kidsen är här igen! Hurra! Sen kom jag på: Två tonårskids, en ledig mamma och jullov. Få ihop den ekvationen den som kan!

2 kommentarer:

  1. Hahaha, ja du, den ekvationen är inte enkel :) Vi pratade om er när Yngsta o Pojkvännen var här, Maken sa: Mamman är ju snygg, som jag minns det :)
    Det är du ju :) Så sug i dig och tanka positivitet!
    Låter som en fin fördelning av julen :)

    SvaraRadera
  2. Ezter: Haha! Man tackar! Och tankar! Julen har varit finfin så här långt! Kram!

    SvaraRadera