tisdag, december 10, 2013

Julkänning!

Det tar en vecka och fyra dagar för ett paket att komma fram från radhuset till Paphos på Cypern.
"11 dagar alltså" konstaterade Hjärtat när jag presenterade den nyheten.
Ja. Man räknar olika. Fast samma. Som varannan-vecka-ha-barnen-hos-mig är det veckoräkning som gäller.
Just idag räknar vi också dagar. Tills kidsen blir friska och krya.
En är förkyld och är nedbäddad. En har spelat handboll och stukat foten. Men de vann matchen!
En något kvaddad skara i radhuset alltså. Det lättade upp stämningen något igår när jag fick en chokladask för min gärning som sekreterare och vips, bums, bas så var Paradispraliner ett hett byte. Praliner, clementiner, pepparkakor med ädelost på!
Det lackar mot jul!

3 kommentarer:

  1. Ja, och idag är det 2 veckor kvar till julafton. Eller 14 dagar om man vill det :)
    Här kom det lite mer "julstämmning" idag, i form av snö.
    Ha en fin tisdag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas båda "sjuklingarna" kryar på sig!

    SvaraRadera
  3. Varje gång jag ser din statusrad i min blogglista så tror jag att det står "julklänning". Så nu undrar jag, har du någon julklänning?

    SvaraRadera