onsdag, december 31, 2014

Gott Nytt år!

Årets sista dag!
I hallen står två väskor packade, Hjärtat och jag reser bort tillsammans för att fira in det nya året någon annanstans än hemma.
Om man nu ska summera ett år så tänker jag tillbaka på året som gått som ett bra år. Trots en del motgångar, dalar och energikrävande situationer så, ett bra år.
Jag har mina perioder av tvivel när allt känns tungt och svart men tycker att jag lärt mig hantera det. Det är väl nu så en gång bara som jag är.
Den sista månaden har jag haft anledning att träna på allt jag fick lära mig på kursen "Anhörig till missbrukare" och en del av de verktyg jag fick mig till livs där har jag använt flitigt för att navigera mig igenom en del mycket känslosamma stunder och jag känner att jag är så oerhört glad över att jag hade den där verktygslådan att ta till. Jag har ännu en gång fått ett kvitto på att medberoende är något man måste jobba med hela tiden, det är lätt att ramla tillbaka en smula men jag kan lära mig att hantera det. Inte helt enkelt, inte alls, men det går och jag är stolt över den känslan. Det är jag som styr. Inte det andra.
Nu överskuggar det inte alls allt som hänt resten av året, oh no. Här har skrattats, jobbats, tränats och sjungits så mycket det bara gått. Vi har levt på, kidsen och jag i Radhuset och rätt som det är har Stora och Största Systern med respektive ramlat in och jag älskar´t!
Årets sista dag!
Jag har Hjärtats hand i min och jag är tacksam för det. Tacksam för våra fina stunder och allt vi får uppleva. Jag vet redan att vissa äventyr väntar nästa år men vi tar en dag i taget.
Idag är en fin dag!
Gott nytt år!

3 kommentarer:

  1. Önskar er ett fantastiskt 2015, det är ni så värda!

    SvaraRadera
  2. Gott nytt år fina Cina! Det är bra med en hand att hålla i. Jag är så glad för att du har det. Kram!

    SvaraRadera