lördag, december 27, 2014

Summa summarum

Det här är bästa julen på länge. Jag har haft alla mina barn med respektive hos mig, träffat Hjärtat och på juldagen åkte vi till Bästa mamman och träffade mina syskon med barn och barnbarn.
Hade vi trevligt?
Ja. Det hade vi.
Fick den här storasystern en av de bästa julpresenterna?
Ja. Det fick jag.
Nämligen.
Min bror. Av diverse randiga skäl och rutiga orsaker har vi inte haft kontakt på en sisådär sex, sju år och stundtals har det varit tungt, tråkigt och sorgligt. Det har inte varit mitt val och man kan ju inte göra om folk så tiden har gått. Utan lillebror.
Tills juldagen.
Så är han bara där igen.
Som vanligt?
Nä. Inte precis.
Men helt ok.
Hoppfullt.
Är det inte det julen handlar om?
Hopp, kärlek och omtanke.
Jag fick allt det!

1 kommentar:

  1. Så roligt! Kan tänka att du saknat din bror! Inte för att jag vet vad som orsakat ert avbrott, men en återförening kan aldrig vara fel! Tycker det låter som att ni verkligen fått ut det bästa ur julhelgen :)

    SvaraRadera