söndag, december 28, 2014

När alla går till sitt

Så har jag vinkat "hejdå" till de stora flickorna med äkta man och pojkvän. Det är ju så det är. Det blir jul, det blir mysigt, trevligt, trångt och bullrigt och så vansinnigt tyst när de åker.
Vi gick en lång promenad idag, Stora Systern med Pojkvän och jag. Det knastrade kall snö under skorna, det nöp i kinderna och jag bytte skor med Stora Systern mitt ute i skogen för att hon frös om fötterna.
Jag tänkte att sånt gör man bara utan att blinka, att tänka efter en endaste sekund. Hon ska vara varm om fötterna. Så är det bara. Hennes skor passade dessutom mig finfint och så kunde vi fortsätta gå där i skogen.
Nu har jag bokat tvättstugan tills imorgon, städat i gästrummet, gått en promenad till med Lilla Systern och nästan svimmat i soffan med bästa julen lindad runt hjärtat.
Det går bra nu! Det är vi banne mig värda!

4 kommentarer: