lördag, december 20, 2014

Himla lördag

Lördag kväll. Har vaknat till liv efter ett migränanfall. Ledig gu´bevars. Då slår det till. Hann i alla fall äta frukost med Hjärtat, sen var det dags.
Fixat under dagen, inte av mig men av Hjärtat: Två kilo köttfärs har blivit köttbullar. Farmor har fått sin julblomma. Dammat och fixat i ett vardagsrum. Julgran klädd.
När jag vaknade till liv vid fem-blecket blev jag hemforslad till radhuset så jag kunde krama Stora Systern och Pojkvännen som kommit hem för att fira jul, sen drog de iväg på Största Systerns årliga glöggfest.
Nu är jag tillbakaskjutsad till Hjärtat. Soffläge. Öm i huvudet. Och tänker att det blir jul i alla fall. Uppvaktad med en kopp te och skumtomtar. Life is good. Trots allt.

3 kommentarer:

  1. Det äe tur du har din fina Hjärtat! (Vad fel det lät ;) )

    SvaraRadera
  2. Är du ledig alla dagar i jul? Då hinner du må bra också. Kram!

    SvaraRadera
  3. Ezter: I´m lucky!

    I will not….: Every day till january! Så himla skönt!

    SvaraRadera