måndag, juli 27, 2015

Mormorsuppdraget

Dagarna går fort. Det regnar och vips är det sol och vi kastar oss ut och njuter allt vad vi orkar. Vi har plockat blåbär, svamp, jag har varit på sjukgymnastik och yogat, skjutsat Stora och Lilla Systern till Stockholm och varit barnvakt åt Barnbarnet när Största Systern och Svärsonen var på bröllop i storstan. Största Systern var även brudtärna vilket hon fixade med bravur två veckor efter en förlossning. Jisses! Mormodern, moi, blev yr av bara tanken men de är ju unga, friska och starka och så fick jag hänga med Barnbarnet. Han och jag fick en egen "kupé" på båten där bröllopet ägde rum och han skötte sig exemplariskt. Jag med tror jag för han till och med skrattade lite åt mig! Lycka!
Återvände till Radhuset igår kväll och idag tar jag det lugnt. Har ändå varit en sväng hos barnbarnet idag och tankat lite mer energi. De stunderna är klart gröna på energischemat!
Alltså. Att snusa i den där lilla nacken, känna hans lilla hand krama om ett finger och när han svarar när man pratar till honom. Det slår allt i hela världen. Hejdå stress, dammsugarplaner och alla andra måsten.
Jag är på viktigt uppdrag. Mormorsuppdraget!

2 kommentarer:

  1. Det är underbart! Tänk, i morgon fyller mitt första barnbarn 6 år! Vilken stor kille det blivit. Så fort! Han var brudnäbb eller vad det heter, på sin farbrors bröllop i lördags. Ett uppdrag han klarat bra, jag trodde inte han var så tuff...
    Att vara Mormor/Farmor är ett av de viktigaste uppdragen i livet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh! En liten brudnäbb! Det var modigt!

      Radera