onsdag, juli 22, 2015

Yoga, kaffe och barnbarnet

Idag tittar solen fram lite grand. Morgonkaffe på altanen, huset fullt av sovande ungdomar, egna och "lånade" utom Lilla Systern som i vanlig ordning klivit upp klockan 0500 och cyklar till jobbet.
Jag har rygg-yoga på programmet idag. Det har till min glädje hjälpt min smashade svanskota och jag har hopp om att bli fri från det onda så småningom.
Kanske. Blir det en tur till blåbärsskogen senare idag. Det har klunkats om blåbärspaj i radhuset och i en skog helt nära oss har vi sett att det växer in masse. Stora, fina blåbär. Myggmedel på bara…..
Igår kväll tog vi en tur till barnbarnet igen. Stora Systern mötte honom för första gången. Mycket handlar om det lilla livet just nu. Igår skulle han bada för första gången och det gillade han inget vidare. Jag fick den äran att torka honom efter badet och sätta på ny blöja och sen var han hungrig. Igen. Man har glömt hur det var…….

3 kommentarer: