söndag, oktober 18, 2015

Ett löst mysterium

Mysteriet hur man kan strosa runt en hel lördag från tidig morgon till klockan sex utan att göra ett endaste dugg är löst. Om man med "inte-ett-endaste-dugg" menar åka på en kort fotorunda, försöka väcka en död iPad, googla iPad-tester, råd och rön, priser, googla resor i januari. Ja. Tänker resa bort. Pyssla lite med bilder i datorn, klippa ned pelargoner på altanen och ta in dem för vintern, plocka ur diskmaskinen, värma lite mat, dricka kaffe, läsa bloggar, slötitta på tv, prata jättelänge med Stora Systern och ibland bara stirra rakt ut i luften tills det var dags att duscha, ta på facet och hämta Hjärtat för att äta middag hos Bästa Väninnan och Fästmannen. Alltså. Man gör ju vad man vill på dagarna men jag känner att jag "måste göra nytta"….. vad nu "nytta" är för något. Att det jag gjorde igår liksom inte duger, dumt, jag vet, men det är något jag jobbar med. Hela tiden.
Det finns en chans att dagen idag blir ungefär som igår, minus middagen då som för övrigt var god, trevlig och mysig. Vi åt och tittade på "Så mycket bättre" tillsammans. I kväll tittar jag och kidsen nog på Solsidan. Kan hända att det slinker ned en äppelpaj. Det är ju höst gubevars!

1 kommentar:

  1. Herregud, vad du ligger i! Så mycket gör jag inte på en hel vecka!!! Ta tillvara din söndag nu :)

    SvaraRadera