lördag, oktober 17, 2015

Lördag

Fredagsmyset blev flyttat på. Store Bror och jag tog middagsingredienserna och åkte till Största Systern och lilla familjen. Bäddade ner mig i deras soffa ett par timmar i stället, slapp laga maten och Store Bror agerade exemplarisk morbror, vaggade bebis, bytte blöjor och underhöll det lilla livet. Fredagsmys på hög nivå!
I morse var det tidig uppstigning och skjuts av son till sporthallen, de ska till Härnösand idag och spela handboll. Det känns i kroppen att jag inte sov så bra. Lilla Systern var ute på galej och jag sov med ett öga öppet eftersom det aviserats om skjuts hem mitt i natten. Nu ordnade hon det på egen hand och jag kommer ihåg att hon vid tre-blecket nånting tittade in i mitt sovrum och viskade att hon var hemma.
Donk. Så somnade jag som en sten tills klockan ringde 05.50. Ack du ljuva nattsömn……
Tror bestämt det blir en lite tupplur alldeles om en strax. Har sett några avsnitt av Scandal och konstaterar att jag är fast i en serie……

4 kommentarer:

  1. Det blev ju en ännu bättre fredagkväll! Du förtjänar en liten middagslur idag, det hörs ju tydligt :)

    SvaraRadera