onsdag, oktober 07, 2015

När ett försäkringsbolag får en att få liite högre blodtryck

Den här donnan har börjat jobba igen. Måndagar och tisdagar. Idag är det onsdag och jag är trött. Har vilat, organiserat ett linneskåp (inte mitt) och gått bananas över ett försäkringsbolag som dragit pengar på mitt konto fast jag inte har några försäkringar hos dem. Jag tänkte byta men ångrade mig och meddelade detta både via mail och telefon innan jag skrivit på några papper och fick det bekräftat. 
Idag såg jag att försäkringsbolaget ändå dragit 259 kronor från mitt konto. JA. Jag blev lite upprörd. Handläggaren påstod att jag haft ett autogiro hos dem tidigare och det må så vara, för fem år sedan, inte nu då jag alltså inte är aktiv kund. 
"De betalas tillbaka till ditt konto med novemberbetalningarna".
Skulle inte tro det. 
"Nope, de betalas tillbaka med vändande post" sa jag och meddelade att jag annars tänkte anmäla dem för stöld. (majj gadd, tror bestämd att jag börjar ta mig ton här i världen….).
Han bad att få ringa tillbaka och tio minuter senare var han i luren igen. Pengar på väg. Fattas bara! Man kan ju inte bara autogira folks konton hur som haver tänker jag. Fast en affärsidé…….. en något osäker sådan.


7 kommentarer:

  1. Bra rutet! Kaj Pollack, har du lyssnat på honom? Nyss hemkommen från en lärorik föreläsning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä. Kaj Pollack har jag inte lyssnat på! Såg att du varit på det och gillade det!

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Hur kan det bli så? Tur att du har skinn på näsan och sa ifrån ordentligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du. Varför undrar jag faktiskt men försäljaren var en driven person, en försäljare, say no more så jag är inte förvånad.

      Radera