söndag, december 18, 2016

Fjärde ljuset tänt

Fjärde advent. En lugn och skön söndag. Hjärtat och jag har varit barnvakt till Lilla N. Vi hade god hjälp av Stora Systern med pojkvän, en långpromenad, en fika på kondis och röj i radhuset. Så mycket julpyssel har inte hunnits med, det här man "borde" göra. Baka, handla julklappar, göra julgodis och sånt där. Vi julpysslar på annat sätt, umgås, ligger i drivor i soffan och kollar in skidtävlingar, äter gott och är. Bästa uppladdningen! Det svajar ibland och hetsen griper tag, alla måsten pockar på men jag står emot även om jag får brottas lite med mig själv. Det BLIR jul ändå och min ork räcker till det jag gör precis här och nu. Bra så!

Fjärde adventfrukost hos Hjärtat. Stjärnan är på plats!


När Lilla N har gått hem syns spår efter stoj och lek. Det blir så tyst!

2 kommentarer:

  1. Det blir jul ändå. Här är det spartanskt i år, det räcker gott! Jul blir det i vilket fall som helst. Denna veckan lär jag inte hinna mycket. Passa B5 tisdag o torsdag, hämta B1oB3 onsdag...

    SvaraRadera
  2. Bästa julpysslet, passa barnbarn!

    SvaraRadera