onsdag, december 14, 2016

När Landet Lagom bara svischar förbi

Man kan inte alltid ligga på topp, det kan man inte. Men om man är på toppen och faller så blir det mycket hårdare än om man fjösar från vanlig höjd, landet "Lagom". Nu är landet "Lagom" ett ställe jag sällan besöker. Nä. Här är det höga berg och djupa dalar för hela slanten. I dag blev det dal. Från start. Ack ja. Grät en skvätt på kollegas rum, samlade ihop mig och tog mig an dagen ändå men med en känsla av besvikelse i maggropen. Kan tyckas fånigt av en femtiofyraåring men även femtiofyraåringar kan ju ligga i och gneta för en sak som man tror på och när det inte blir som man tänkt p g a orsaker. Tja.  Nä. Ett litet meltdown blev det. I morgon är en annan dag. Och som jag sa till kollegan, jag är i alla fall en jäkel på att byta innerdörrar. På ovanvåningen. In alles sex stycken. Alla åt rätt håll och med handtagen rättvända. Hurra! De går att öppna och stänga geschwindt. DET kan ingen ta ifrån mig! Träningsvärk?? MjnjaJA! Mest i huvudet faktiskt. Jag tänker helt enkelt för mycket, ett konstaterat faktum och jag samlar ihop mig igen. Ska lägga mig tidigt är planen. Med stängd dörr! Over and out!

1 kommentar:

  1. Du är en sann hjälte! Bilderna från bästa stället la jag mycket upp för din skull!

    SvaraRadera