tisdag, december 06, 2016

Lite krokigt sådär

En ny sjukgymnast har satt klorna i min nacke. En Bertil med hårda nypor. Jag behöver Bertil konstaterade jag efter 45 minuters konsultation, klämmande och kännande och identifierade klämda nerver och kotor i spänning. Obehagligt men nödvändigt. Han konstaterade dessutom att hela jag är sned, uppifrån och ned. Så. Det jag trodde var en "enkel" nackorrigering blir behandling all over the place. Kanske, kanske blir höften bättre av bara farten? 

"Allt hänger ihop" förklarade Bertil och jag tänkte att en dag kanske jag också känner det, att jag hänger ihop, uppifrån och ned, inifrån och ut.

4 kommentarer:

  1. Jag är också sned, roterad, så sjukgymnasten en gång... Hoppas Bertil fixar till det!

    SvaraRadera
  2. Jag måste också iväg till någon ny. Sen, efter operationen där nere. En sak i taget. Men det är något som är vajsing med min höft också. Hoppas Berra är en bra en!

    SvaraRadera