tisdag, december 13, 2016

Tip tapp .....

Steg upp 05.20 i morse för att skjutsa Store Bror till jobbet. De skulle ha Lucia-firande på jobbet med start klockan sex. Det är tidigt. Så mindes jag alla luciamorgnar när de äldsta kidsen var små, då var det samling på dagis senast sju. För 25 år sedan t ex hasade jag till dagis med en tio dagar gammal bebis, Stora Systern, för att se när Största Systern lussade. Stora Systern var iklädd röd plyschdress med vita prickar på. Vad annars?? Prickigt har jag alltid tyckt om. Åtskilliga luciatåg följde sedan men sen tog det stopp när Lilla Systern började i gymnasiet.
Luciafirandet är nu återupptaget. Är nyss hemkommen från Lilla Ns dagis där det bjöds på sångstund och luciatåg av de större barnen. Så mysigt, välkomnande och välordnat. Lilla N var pepparkaksgubbe och det är så häftigt att få vara med den här lilla människan. Han gör mina dagar! 




En vintrig luciamorgon. Det väntas regn under dagen, trist tycker jag! 

1 kommentar:

  1. Jag har inte hört om något luciafirande på dagis, så jag får nog inte vara med i år...

    SvaraRadera