lördag, augusti 12, 2017

Fixar-lördag!

Tvätt-, städ- och fixarlördag. Självstängande toa-locket försökte bli ett vanligt toa-lock men när jag meckat en stund fick jag ordning på det. Skruvmejsel och en dos tålamod fixade den biffen. 
Stora tvättstugan är bokad och badlakan, påslakan och filtar tvättas. Skönt att få allt klart på en gång. Sen är det det här med städning. Jag är ingen manisk städare på nåt vis utan prioriterar helst andra aktiviteter men ibland måste man. Idag är en måste-dag. "Måstet" ligger i att jag mår lite dåligt av att ha det dammigt och ostädat efter ett tag. En viss nivå måste uppnås och där är vi nu. Svish, svosh, damma, skura och fokusera. Snabbar mig på för Stora Systern är hemma med pojkvän. Man vill ju umgås! Ikväll ska vi laga middag i radhuset, alla kidsen med respektive. Guldstund is coming up! 

Jag städar runt den här piraten!

1 kommentar:

  1. Om det regnar i morgon ska det städas här också. Det är verkligen i behov och vore skönt att ha klarat av det innan jobbeveckan börjar!

    SvaraRadera