tisdag, augusti 15, 2017

När en annan Mulle Meck går bet

Det blev noll solstolssittande igår. Det blev en långpromenad i finvädret och höften värker inte mer än vanligt. Hurra!
Idag har jag ändå tagit det lugnt och ska strax åka till en gästhamn med Hjärtat och äta glass, njuta av en fin sommarkväll. Inte så varmt men ändå.
Jag har haft anledning att tänja min tålamodsmuskel å det grövsta så några andningsövningar har jag praktiserat under dagen. Med gott resultat. Jag blev bara lite arg.
Lilla Systerns bil var på verkstad och skulle felsökas och det enda de gjorde var att pilla på mojängen som Hjärtat redan fixat. Eeeerh? 1000 kr för det. Nope. Aldrig i livet. Men tjutet i bilen?? Näe. Det hade de inte lokaliserat eftersom de inte hört något. Nä. Bilen tjuter ju inte på plana backen i stillastående ....
"Ni får väl spela in tjutet så vi hör hur det låter" . Det var ju därför den lämnades in!!! Nä. Hädanefter ska jag anlita "min" verkstad och inte lita på "hjälpa-till-are. Det blir bara mer jobb och drar ut på tiden vilket är stressande i stället för någon hjälp.
Att äta glass, dricka kaffe och titta på båtar är däremot avstressande. Så jag sticker och gör det nu! Over and out!

1 kommentar: