lördag, augusti 26, 2017

Så är hösten på ingång - handboll!

I morse klev vi upp i arla morgonstund sisådär strax efter klockan sju. En handbollscup stod på programmet och Store Bror och laget är med. Han spelar och vi är publik. Bäst så! Vi har en ny idrottshall här i stan och för mig var det första besöket i den. Stort, rent, fräscht och tja. Trevligt! Klocka nio var första matchen och det dröjde inte så länge innan jag blev alldeles känslosam över att en livs levande yngling nu är tillbaka även på handbollsplanen och i laget Ja. Jag fällde några tårar i smyg där på läktaren, kanske mest av lättnad, kanske av beundran över hans mod och vilja. Mellan de första matcherna åkte Hjärtat och jag till ett favoritfik alldeles vid Mälaren. Himlen sprack upp, solen värmde skönt och kaffet serverades i prickiga koppar. Allt till vågors kluckande och båtljud. Gillar't! Tillbaka till hallen och så småningom vinst även i andra matchen. Hip, hurra! 
Resten av dagen kommer jag tillbringa i Hjärtats hammock med mer kaffe och en bra bok. Sånt jag behöver!


1 kommentar:

  1. Åh, vad glad jag blir <3 Han är en hjälte din son! Grattis till svärsonen också idag!

    SvaraRadera