fredag, augusti 04, 2017

Glas i kras men det är fredag!

I morse var badhuset öppet när jag kom dit strax efter klockan sex och jag utökade simdosen till 1500 m. Det tog ca 25 minuter och jag var rätt trött och mör i armarna efteråt. Men det ska ju kännas! Jag satt en stund i bastun innan jag duschade, klädde på mig och åkte till jobbet. En lugn morgon! Idag åt jag lite innan simningen, smart drag, jag blev inte yr i skallen.
På väg ut till bilen igen tappade jag min mobil i backen och spräckte glaset men jag behöll fattningen och tänkte bara att det var ju trist men går ju att fixa …. "#€%%&&/ kände jag egentligen men jag har ju bara mig själv att skylla!
På eftermiddagen tog jag flexledigt och åkte hem och la mig i en solstol under stora parasollet. Det drog förbi en och annan lätt regnskur men jag låg bra där jag låg. Somnade och sov en stund. Nu funderar jag på: fredagsbulle. Känns som det är läge för det.
Eller.
Hjärtat har goda mandelkubb i sin frys.
Tror bestämt han vill ha besök! Mot fredagsmys!

4 kommentarer:

  1. Mandelkubb är gott. Det kör vi med i husvagnen. Här vräker regnet ner nu... vi är hemma ett par dagar, i em har vi passat minstingen. Han har lärt sig flirta😜 Dumt med mobilen😤Jag ska köpa ny i oktober ungefär. Om den håller så länge... någon älskar att bita i den. Ha en fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mysigt med minstingen! Vi har sol och regn om vartannat!

      Radera
  2. Mandelkubb - det var länge sen! Det åt vi ofta på stranden när jag var liten. tillsammans med hemgjord svartvinbärssaft. Barndomsminne!

    SvaraRadera