måndag, augusti 14, 2017

Träningsstart

Idag har jag och min onda höft varit på höstens första lunchcirkelgym-pass. Den onda höften retar mig till vansinne och tänkte inte bli bättre av cortison-sprutor. 
"Nähä" tänkte jag och gav järnet på träningen. Svettig, blodsmak i munnen och en timme senare var det gjort.
Jag ångrar mig antagligen i morgon bitti. Eller i natt när det värker som 17. Möjligen. 
Resten av dagen har jag stått och jobbat, nu är jag hemma och tänker ligga i en solstol resten av kvällen.
"Middag, laga dig" och så svingar jag min magiska slev över spisen. Och tar en tallrik flingor med mjölk då mina magiska krafter uppenbarligen sinade av träningen. Slut på meddelandet! 

4 kommentarer:

  1. Hoppas inte du får mer ont nu då! Hälsar denna genomförkylda tant som haft problem med höften i snart tjugo år🤥 Så van nu att det är normaltillståndet...

    SvaraRadera
  2. Ont ska väl med ont fördrivas?!? Eller nåt.

    SvaraRadera