måndag, april 09, 2018

Så blev det kväller

Två jobbiga samtal att ringa idag. Jag hade kunnat skjuta upp dem till i morgon men jag tänkte: ”What the heck” eller det gjorde jag inte alls. Först. Jag försökte komma undan men bara gjorde det. Det ena gick fantastiskt bra. Det andra? Inte lika bra. Jag ska stötta sonen i en jobbgrej och orkar inte riktigt ta fajt med dem som inte förstår att funktionshinder eller psykisk ohälsa inte handlar om ovilja eller att välja ”enkla vägar ut genom stanna hemma från jobb”. Dumskallar!  Tro mig! Jag försöker vara förstående och förstå att folk inte förstår men de som jobbar på arbetsförmedling och försäkringskassa. Visst kan man väl ändå ha liiiite högre krav på dem?? 
Efter det behövde jag lugna ner mig så det var ju en himla tur att det är måndag, ceasarsalladdag och därefter kören.  Nu haver jag landat hemma och bestämt mig för att det braiga samtalet väger tyngst ändå. Vissa saker går inte att förändra och man får helt enkelt välja sina krig. I morgon stundar ett läkarbesök, ett LSS-samtal och möte med försäkringskassan och arbetsplats. Ska hinna jobba också var det tänkt. Autopiloten är på!

6 kommentarer:

  1. Bra gjort! Bra att bli av med samtalen. För de försvinner ju inte. Imorgon kommer också bli bra möten. Det har jag bestämt!

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat! Lika bra att få undan dem och det ena gick ju bra. Jag tycker också man kunde ha högre krav på de som jobbar på AF eller FK. De måste förstå att alla är olika.
    Idag blir det bra möten!

    SvaraRadera