torsdag, juni 07, 2018

Love of My Life

Lilla N kom i tisdags eftermiddag. Vi skjutsade hem Store Bror och sen gick vi på café och åt ”bullorna” innan ett långt besök i en lekpark. Därefter stod färden till Hjärtat där leksaksbilsparken inventerades liksom en sittning på motorcykeln i garaget innan vi landade i radhuset för pannkaksätning. Vid pass 20:30 vilket gjorde att det lilla livet inte somnade förrän runt 22-blecket. Nåväl. Så är det att ha en mormor som är här och nu .....
Nationaldagen tillbringades mestadels utomhus. En utflykt till Sundbyholms bad och gästhamn där Corvette-klubben hade träff. Glassinköp och mer bus i lekpark innan det snubblades och skrapades knän. Som av en händelse hade jag plåster i väskan så tårarna kunde hejdas lite grand. ”Blod. Det kommer bloood” vrålade Lilla N ut över nejden och blev tröstad av väldigt många människor. Sen åkte vi hem och sov middag i två timmar innan gräsmattan klipptes och mer bus i mormors lekpark. I kvällningen kom Största Systern för att hämta sin telning och när de gått däckade jag i soffan med alvedon, nässpray och pappersnäsdukar. Förkylningar och dylikt hade jag inte haft tid med. Idag mår jag bättre, hurra! Barnvakteri verkar vara grejen!
Jobba, ett styrelsemöte och sen tidigt i säng. Det är min torsdagsplan. (Jag är en mästare på att revidera planer ....).


Kasta sten i vattnet är kul.




Bus i lekparken



Vi säger ”hejdå”för den här gången




Corvetter i långa rader.

1 kommentar:

  1. Så mysigt nu haft det. Barnbarn är dundermedicin. Blod, det kommer blod, då tänker jag på Lotta på Bråkmakargatan Blod på min födelsedag!!!

    SvaraRadera