onsdag, februari 25, 2009

Vd.n har ordet!

Utan att jag sökt har jag fått anställning i företaget Städ och Plock. Jag blev minsann VD omedelbums. Det är väl bara jag som inte fattat det ännu. Tills idag. Ungefär. Tillträdde jag månne när första barnet föddes? Eller andra? Eller... Jag är förvisso kvalificerad, har körkort, tillgång till bil. Rökfri. (sedan två månader). Är utomordentligt duktig på att laga mat, kan dessutom svänga ihop en bulldeg. Och baka ut dem! Kan tvätta utan att vita sockor blir rosa, kan mangla dukar. Hittar hjälpligt till alla sporthallar inom 15 mils radie, är en fena på att packa ryggsäckar till allehanda utflykter, har oftast plåster, idomin och lypsyl i väskan. Vet hur man torkar skor med tidningspapper över natten, står ut med svettiga handbolls- och fotbollsskor i hallen, kan svara blixtsnabbt på de flesta frågor av typen "mamma, var är mina......?", eller "älskling, har du sett .....?". Att skriva schema över familjemedlemmars veckoaktiviter och se till att schemat följs ingår liksom att sortera företagets samtliga sopor och se till att de läggs i rätt behållare. Att företaget skall vara väl informerat om omvärlden är en självklarhet, därför inhämtas tidningen i tidig morgontimme. Att nämnda tidning sedan placeras i för ändamålet avsedd behållare i väntan på återvinning är varje VD.s självklara uppgift samt att se till att hushållets samtliga invånare inte lider av hunger eller törst. Stryka är jag bra på. Samt trädgårds- och djurskötsel. Skötsel av bilen däremot har övrigt att önska. Så att säga inte "min bag". Tycker väl att det övriga kan räcka.......
Men nej, jag ska INTE klaga! Känner väl bara då och då att den här tjänsten, den sökte jag aldrig. Den bara BLEV min! Jag behöver lära mig att delegera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar