lördag, oktober 27, 2012

En variant av Äntligen hemma.......

Vaknar tidigt. En golvläggare är på väg in. ÄNTLIGEN ser vi slutet på sovrumsrenoveringar och omflyttningar i radhuset. Ska bli väldigt skönt! Möjligtvis kan jag tänka mig att slå in en och annan spik för att få upp någon tavla här och där men annars ska lång tid framöver vara renoveringsfritt. Det har jag lovat mig själv.


Alldeles egenhändigt inhandlat, inpackatibilen, uppsläpatuppförtrappan-golv som väntar på att bli lagt.
Snart, snart drar radhusinnehaverskan en suck av lättnad. FINALLY!
Det här med att sätta punkt och gå vidare. På nytt golv!

Utsikt från frukostbordet. Det verkar bli en fin dag. Jag älskar fina dagar!

2 kommentarer:

  1. -4,4 men strålande sol hos oss! Så härligt att bli färdig! Mitt senaste projekt har stått halvfärdigt sen mars. Ett helt rum :( och trappan ska ju slipas och bänkskivor bytas i köket och...

    SvaraRadera
  2. Ezter: Halvfärdigt är ändå halvfärdigt, bättre än inte färdigt alls....... men jag förstår vad du menar. Man blir lite trött på det! Kram!

    SvaraRadera