fredag, oktober 26, 2012

Kakelkänning

Har jobbat ända in i kaklet och nästan lite till. Tog svängen om överkastaffären på vägen hem och rättade till att jag fått betala ett för högt pris, prislappen stämde inte överens med kvittot och det upptäckte jag inte förrän jag kom hem. Jaja. Man SKA kolla kvittot. Och JA, jag tyckte det blev lite dyrt men jag hastade bara vidare när just det inköpet gjordes.
Rätt som det var tyckte jag att jag såg någon jag kände igen. Syster Yster. Min fina lillasyster. Hon som jag har det rätt rörigt emellanåt och det är sällan vi ses. Men mitt i en skoaffär, bland high heels och vinterkängor, på en skobänk fick vi oss en pratstund. Det gäller att gripa tillfället i flykten och det är vi bra på. Nästan världsmästare på det när jag tänker efter.
Sen är det himla skönt att det är fredag! Lite fisksoppa med räkor, ett glas vitt och trevligt sällskap. Vad mer kan man begära? Fredagsmys!

2 kommentarer: