torsdag, oktober 11, 2012

Tio i topp?

Man har en intressant diskussion med Lilla Syster. Om inredning i det nya rummet. I synnerhet inredning i de ommålade gamla garderoberna. Det önskas lådor, stänger, skohyllor, små fack, smyckeslådor, strumplådor och lite till. Man räknar ihop med IKEAs mycket smarta "designadinegengarderob"-uträknare och får ut en lista på hela klabbet. Och priset.
Öm moder konstaterar att just detta inredningskalas kan bli en dyr historia. Råkar kanske säga något i stil med:
"Är det verkligen nödvändigt med all den här inredningen"????
"Kläderna lägger du ju i alla fall alltid på golvet"?
Behöver jag säga att diskussionen tog slut precis då och där med en skräll?
Förvånad moder undrar var den lilla rara ärtan tog vägen?
Jag bara undrade ju.........

3 kommentarer:

  1. Förlåt, men jag skrattar högt! Kram!

    SvaraRadera
  2. Ezter: Ja. Kanske drar jag också lite på smilbanden men det skulle jag ALDRIG säga högt i det här huset! Never! ;)!!!!!

    SvaraRadera
  3. Undrar just vad som hände?

    Men händig mamma kan nog inreda med en bit rundstång och skivor inköpta på närmaste trägård. Askar och lådor brukar ungdomar ha i överflöd ändå annars kan hon kanske klä om en överbliven papplåda med en tygbit från gömmorna.

    SvaraRadera