fredag, oktober 12, 2012

Mamman hjärta kidsen = sant

Det har förhandlats om månadspeng. Jag har hårda motståndare. Har lärt upp dem själv. Lite för bra ibland kan jag tycka då och då men det är bara att sätta hårt mot ......hårt????
Förhandlingarna böljar fram och tillbaka.
Hela barnbidraget eller del av? (= någon kommer döden skämsdö om inte hela bidraget sätts in på eget konto)
Vad ska det räcka till? (= hur mycket ska Waynes Coffee ha? Espresso House?)
Vinterkängorna. Utanför månadspengen eller betala med den? (= jättejobbigt eftersom Lilla Syster numer har större fötter än sin mamma = inga skor att låna = även minus för mamman)
Smink? (= Make up store lär ha ökat sin omsättning med tanke på vad som finns på rummet.....)
Äta ute flera gånger i veckan med kompisarna? (= mamman blir totalsågad och himlad med ögonen åt när jag föreslår Taccokvällar hemma hos varandra)
Frågan om hur många toppar man behöver. Egentligen. (= kan orsaka skador i ögonbotten p g a himlande med ögon. Igen)
Ja. Det är väl ungefär så långt man kommer.
Sen följer avdelning "motprestation". Eller "sysslor att utföra så att mamman inte faller avsvimmad ned varje kväll av för mycket hemgöra"-diskussion.
Den går mycket fortare.
Svaren är:
hinner inte
äckligt
hur då?
när då?
hur ofta?
ofta?
men aaaahhhhhhh!
ååååhhhhh
Stenhårda mamman ger sig INTE!
Inga sysslor, ingen månadspeng.
Okejrå.
Soptömningsschema
Diskamaskinsdagar
Lagamatdagar
Städa badrummet på ovanvåningen
Lägg tvätt i tvättkorgen annars tvättas den inte
Dammsuga nedervåningen (= ja. Badrummet ingår i nedervåningen)
Man kan väl säga att jag är envis. Vilket är en himla tur.
Säger inget till kidsen men i datorn finns väl ca 146 redan uppgjorda scheman. De brukar rinna ut i sanden men funkar så länge de funkar och tills jag får spunk och spader nästa gång.
Som livet med tonåringar är. Helt enkelt underbart! (= sant)!


4 kommentarer:

  1. Nästan så man saknar den tiden!

    SvaraRadera
  2. Är evinnerligen lycklig av att förhandlingstiderna är gone by gone for ever......:-)

    SvaraRadera
  3. Haha, så bra du beskriver :)
    Kram och ha en go lördag!

    SvaraRadera
  4. Ha ha ha. Jag ska visa mina kontrakt med sönerna från tiden då det begav sig. Tänka sig svindyra tjejer då. Ojojoj!

    SvaraRadera