tisdag, oktober 30, 2012

.... vad en liten gumma kan gno.....

En ny mobiltelefon står på önske/inköpslistan. Min har fått spunk och spader och ringsignalerna har gett upp. Himla dumt då jag just använder min telefon till att ringa med och inget annat. En hederlig knapptelefon á la några år på nacken men jag gillar den! Röd och fin. Mobiljakt alltså. En annan dag. Det är rätt lugnt och skönt också......
...... så jag hinner med projektet utrensning á la gigantus i radhuset. Sopsäcksfabrikanterna jublar! Sortering pågår och det är rensas även i själen. Hittade cd-skivor från en tid när livet var på topp och framtiden såg ljus ut. Det gör den nu också men inte med samma utsikt som då. Man har nya lead-songs  kan man säga. Men den här, den var bra den när det begav sig en gång för länge sen!



4 kommentarer:

  1. Magnus är en klar favorit hos mig :)

    SvaraRadera
  2. Egentligen skulle man låtsasflytta sisådär vart tredje-fjärde år, för är det någon gång man kommer underfund med att man har samlat på sig en massa överflödiga och braattha-saker så är det när man flyttar. Själv är jag ganska duktig på att rensa men bor ihop med en person som så gott som aldrig slänger något. Kan vara påfrestande - åt båda hållen.

    SvaraRadera
  3. Skönt att rensa! Telefon brukar jag köpa efter färg, men jag gillar verkligen min ajfån.

    SvaraRadera
  4. Jag tror att det finns en inbyggd gräns i mobilerna som gör att de vid en viss tidpunkt börjar strula så mycket att man känner att man bara måste köpa en ny innan man blir tokig

    SvaraRadera