söndag, januari 25, 2015

Helgmys

En finfin helg lider mot sitt slut. Nyss hemkommen från en handbollsmatch sitter jag i soffan och har tv.n på, det är ju ….. handboll! VM är i full gång och det tjoas, hejas och kollas här i radhuset varje kväll.
Alla barnen med respektive har varit samlade och det är så himla mysigt. Trångt, bullrigt, stojigt och alldeles underbart! Vi har lagat hur mat, pratat, hängt vid köksbordet och pratat ännu mer. Trängts i soffan och bara varit. Gilla på det!
Jag har hunnit byta gardiner i köket, lagat köksklockan och rensat avlopp i badrummet.
Till den aktiviteten engagerade jag Lilla Systern som höll på att svimma på kuppen.
"Så himla äckligt".
Ja. Det är ju inte som att baka hallontårta direkt men jag sa att om hon ska bo själv någon gång i världen måste hon kunna rensa ett avlopp.
"Jag hyr någon till det bara" sa hon och det avgjorde saken.
Jag är inte så mycket för att hyra folk till mitt egna skitgöra om jag kan göra det själv så.
Hon kan nu rensa avlopp och svimmade inte på kuppen. En lärdom för en ungdom och jag kan vara lugn.
Lärakidsenrensaavlopp. Check.

4 kommentarer:

  1. Får mig att tänka på de där ung och bortskämd deltagarna... De höll ju på att dö när de skulle städa toan :) Hon fixade det och kan numera känna sig stolt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Ja. Städa toan kan de redan så där är jag lugn.

      Radera
  2. Haha nej inte är väl avlopp så himla trevligt att rensa :)) Men tyvärr måste man ju det. Bra att lära sig.

    Hoppas du får en bra dag!

    kram Ann-Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis. Viktigt vetande tycker jag!
      Ha en bra dag du med! Kram!

      Radera