torsdag, januari 29, 2015

Teknikens underbara värld

När någon i ens närhet köper en Iphone 6 och tillbringar timmar med att uppdatera, säkerhetskopiera, överföra appar, synkronisera, lägga till och ta bort konton, det är då jag inser att en smartphone är  ett namn på något som redan är inställt och klart?!
Vägen dit, från noll till fungerande, när man ska ha med sig grejer från en Iphone 5, ja, den har nog ett eget namn.
Dessutom: vad är det som gör att jag blir rådgivare för att tingesten ska fungera?
För att jag är ofrivilligt tekniskt ansvarig i radhuset?
Jag nyttjar min livlina, Stora Systern och så är saken biff. Ehe. Efter en timme till.
Vad ska man ha sina kids till om inte för teknisk support?
Sen går det ytterligare en timma och Bästa Mamman ringer och har problems med sin internetuppkoppling. (hon tänker förmodligen samma sak. Vad ska man ha sina kids till om inte för tekn…..)
Hon når inte hela "internettet". Så kan man ju inte ha det så jag guidar, supportar och vägleder så gott jag kan via telefonen. (För övrigt en 4.a som fungerar bra).
Sen inträder lugnet.
Någon knappar på sin nya 6.a och från Bästa Mamman syns ett och annat gillande på Facebook så jag fattar att grejerna funkar nu.
O du tekniska värld! Det går åt en del tid………..

2 kommentarer:

  1. Det är en himla tur man har sina ungar! För Maken är det hans fru är så pass hemma i tekniken, att han också kan få hjälp ;)

    SvaraRadera