fredag, januari 16, 2015

När man fiskar efter något och får napp

Har luskat ut att det är skolsköterskan som sköter överlämningar till enhet på Arbetsförmedlingen om elev hoppar av skolan och vill bli inskriven. Om man vill och behöver hjälp med det vill säga. Man både vill och behöver hjälp så det kriteriet är uppfyllt. Check.
Skolsköterskan är dessvärre långtidssjukskriven så går det bra att ringa själv och försöka få tag på någon lämplig person på AF?
Föremålet självt i fråga är inte den babbligaste killen så det är jag som ska ringa.
Kom på att två i samfällighetsstyrelsen arbetar på arbetsförmedlingen så jag gick helt enkelt och knackade på dörrren hos den ena av dem. Fem minuter senare hade jag två namn och två direktnummer till handläggare som båda är sjukskrivna. Visade det sig.
A men.
Nu tar jag helg och hoppas att folk är pigga och friska på måndag för då börjar det om. Jakten på sysselsättning åt Store Bror´n.
Fredagskvällen ska i övrigt ägnas åt handbollstittning liggandes i en soffa helt nära mig. Det är det jag mäktar med. Heja Sverige!
Trevlig helg!

3 kommentarer: